Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Parken Zoo

Underhållsfas 1 ALL, Barncancerfonden, Parken Zoo, barncancer, blogg, leukemi, majkenminmajken Permalink3
Det blev en heldag på Parken Zoo i Barncancerfondens regi. 






Jag tycker det är så fantastiskt att de ordnar, annars skulle vi aldrig komma iväg. Gå på nöjespark med ett cancersjukt barn?? Herregud det går ju bara inte! Tänk på alla ungar där och alla SMITTOR. 

Men när det är Barncancerfonden som ordnar så känns det plötsligt möjligt. Det betyder så mycket en sån här dag. Då får vi chans att träffa andra föräldrar och barn i samma situation och det är guld värt för hela vår familj. Träffa andra föräldrar som kämpar, som också har en hel kasse mediciner nedstuvade i packningen någonstans eller kräkpåsar beredda. Som också känner på pannan och kollar hur bleka barnen är varannan minut. Som förundras över hur mycket barnen faktiskt orkar. Och som ler fånigt lyckligt när de små liven har roligt. Som vore det ett mirakel.

Där finns också andra syskon till barn med cancer. Andra syskon som springer omkring i skuggan av det sjuka barnet. Som stojar och leker och tittar och pekar i djurparken precis som alla andra syskon där. De ser att de inte är ensamma i världen, de ser att många familjer har sjuka barn, att många har ett sjukt syskon, att många barn i olika storlekar har CANCER.

Tack Barncancerfonden och Parken Zoo för denna dag - ni har hjälpt till att skapa ett varmt och soligt minne för oss!

Majken, min Majken, vad härligt vi hade det denna dag! Du åkte tekoppar och karusell och såg jaguarer och jättesköldpaddor och minihästar. Och jag såg dig ha roligt. Älskade underbara unge, det betyder allt för mig.




#1 - - Stina:

Bästa Lisa, för varje nytt inlägg jag läser hugger det till i hjärtat, av sorg och men också av glädje för stunderna när allt är bra. Kontrasterna är så stora. Tack för att du delar med dig. Kram

Svar: Fina Stina! Vad konstigt, jag tänkte just på dig! Skulle aldrig överleva detta utan denna terapi som det är för mig att skriva av mig. Många kramar!
Majken, min Majken

#2 - - Ida Viklund:

Hej Lisa! Din blogg om Majken är så fin och sorglig och har berört mig väldigt mycket. Har själv en ettåring och känner så med er. Jag hoppas så att allt ska gå fint och att Majken blir frisk snart. fantastiskt bra jobbat med att skapa opinion mitt i allt! Det var så jag hittade hit, genom din artikel i Expressen. Nu har jag blivit månadsgivare till Barncancerfonden - känns så fruktansvärt vettigt och så väldigt pyttigt på samma gång.
Hoppas att ni får fortsätta ha sköna sommardagar!
Hälsningar Ida

Svar: Tack för de fina orden Ida och för att du blivit månadsgivare till Barncancerfonden! Det kommer du aldrig ångra och du kan vara säker på att pengarna går till något viktigt. Jag kommer fortsätta kämpa för att vården av de barn som har drabbats av cancer och behandlas nu idag ska bli bättre. Det ska inte behöva vara så här svårt! Det är lätt att kämpa när man är engagerad och ser uppenbara brister. Nu ska vi se till att det händer nåt också! Tack för att du tänker på oss! Ha en skön sommar du med! /Lisa
Majken, min Majken

#3 - - Marie:

Lisa, tack för en härlig midsommarhelg tillsammans med er. Den inblick vi fick i hur ert liv är och din öppenhjärtiga fina blogg har berört oss alla och vi tänker på och pratar om er ofta. instämmer med Ida ovan, vi har också blivit månadsgivare till Barncancerfonden - pyttigt i sammanhanget men det enda rätta (finns det mer vi kan göra för att påverka; namninsamling, dela inlägg, vad som helst - låt oss veta, vi finns här) Hoppas ni får njuta av många fina sommardagar. kramar till er alla från Ellen, Einar, Love och Marie

Svar: Tack fina Marie! Vi hade en fantastisk midsommarhelg, så skönt att få vara "som vanligt" ibland! Jag blir så oerhört glad av att läsa att bloggen berör och att vi inspirerat till att ni blivit månadsgivare till barncancerfonden. Då känns det som om vi är en del av något viktigt mitt i allt elände. TACK för att ni tänker på oss, det värmer verkligen! Önskar er alla en fortsatt skön sommar! Många kramar till er alla!
Majken, min Majken

Till top