Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Hatade, älskade cellgifter

Underhållsfas 1 ALL, Majken, barncancer, biverkningar, blogg, cellgifter, cytostatika, leukemi, smärta, vincristin Permalink0
Ont i ögonen har hon idag min lilla skrutta, och väldigt trött är hon. Vill vila hela tiden men har svårt att somna eftersom hon har ont och dessutom är hungrig av kortisonet. Det märktes igår att hon började bli trött, men det är inget mot idag. 




Satans vincristin. Som jag hatar dig för vad du gör med min älskade dotter, för all smärta du orsakar. Som jag älskar dig eftersom du samtidigt räddar henne från de onda cellerna i hennes kropp, från c a n c e r n.

Majken, min Majken, kämpa på, stå ut! Snart är biverkningarna av den här kuren över. Snart far vi på semester dit där varma vindar blåser över vallmofälten och havet lyser blått längs vår väg. Där väntar lekstugan och mormor och smultronen. Där hoppas vi på ett par veckors frid.


Till top