Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Sleepover

Konsolideringsfas ALL, Majken, barncancer, blogg, högdos metotrexate, leukemi, sleepover Permalink0
Andra dagen på sjukhuset. Majken vill åka hem. "Jag vill åka hem till mitt hus" förklarar hon gång på gång. Lite lugnad blir hon av att höra om hur vi ska få besök lite senare av mormor och syskonen. Att storebror ska sova över med oss. 
 
Igår lades vi in och jag tycker nog ändå att det gick lite bättre än förra gången. Joho, man måste försöka vara positiv. Hon var nog inte lika ledsen när vi emlade henne på morgonen. Hon var kanske inte lika hysterisk när de satte nålen. Sövningen var här uppe igen och det gick lugnt till och sedan fick hon sova en lång stund innan hon vaknade hos oss. 
 
Hon mår sämre nu igen, mår illa och verkar ha ont i kroppen lite var stans. Hon är trött.
"Jag vill åka hem till mitt hus." Vi måste stanna minst två nätter till. 
 
Precis när vi fick tvinga i henne medicin för magen och hon var helt slut så kom vårt fina besök. Då lyste hon upp. Vi hade tur. Pysselbyrån var här och det blev fina konstverk av alla barnen. Storebror hade med en packad ryggsäck och tyckte det skulle bli så mysigt att sova här. Storasyster var ledsen för hon måste till skolan imorgon så hon fick åka hem med mormor, men med löfte om att få sova kvar nästa gång. För det blir ju en nästa gång. Sex gånger till som vi ska läggas in så här i fyra dagar. Fy fan. Bara att bita ihop.
 
Mysigt var det med vår lilla storebror här idag i alla fall! 




Fina fina barn! Majken, min Majken vilken tur att ni har varann genom allt det här!
Till top