Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Min Stora Dag

Underhållsfas 1 ALL, Majken, Min Stora Dag, barncancer, blogg, leukemi, påskpyssel Permalink1
Min Stora Dag ordnade med bio och påskpyssel igår och Majken med familj blev inbjudna via sjukhuset. Det är fint. Det är fantastiskt att det finns. Och det var fantastiskt härligt och underbart med en rolig aktivitet som vi alla kunde vara med på tillsammans, hela familjen. Som förr. Majken var så lycklig när hon målade ägg, åt popcorn och tittade på film. Äntligen bio, som hon har längtat! 




 
Men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att det är så hemskt att vi, vår familj, tillhör en kategori människor som blir inbjudna till Min Stora Dags aktiviteter. Det är så sjukt. Det går inte att komma ifrån. 
 
Nu på väg mot ALB för ny provtagning inför kur nästa vecka. Majken är än så länge glad i hågen, mumsandes på godis från påskägget hon fick igår. Jo, jo lite buskul måste man få ha en torsdagsmorgon också.
 


Majken, min Majken, så underbart att se dig leka bland andra barn igår. Du var så fri. Hoppas det blir snart igen. 
 
#1 - - Kerstin:

Nu äntligen har jag kunnat läsa din blogg igen. Datorn är dum, Men det verkar som vi är sams nu. Ja du Lisa vilken otrolig kämpe du är! Ibland önskar jag att din morfar skulle kunna få läsa det du skriver. Du skriver så jävla bra att jag kommer på mig själv med att jag håller andan och knyter näven och bara håller med. Vilken tur att det är ni som är föräldrar alla klarar nog inte att så kritiskt granska hur "expertisen" sköter sig. Du ger mig styrka Lisa tack för det! Jag hejar på i hundra knutar i frånvaro, hoppas du fattar det. Det är häftigt att ha en släkting som man kan skryta om särskilt när träffar de som vårdar mig. Många varma kramar till dig och din familj från Kerstin

Svar: Fina Kerstin! Tack för dessa ord, jag blir så glad och varm! Vi hejar på dig också och hoppas du har haft en skön sommar! Många varma kramar från oss alla!
Majken, min Majken

Till top