Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Trött liten skrutta, men glädjande besked

Konsolideringsfas ALL, Benmärgsprov, Trött, barncancer, besked, glädjande, leukemi Permalink0
Dag 3 på sjukhus... Trött idag är hon vår lilla ängel. Inget vill hon äta heller. Hon har fått högdos metotrexate och det tar på krafterna. Hon får också mycket dropp så det är ok att inte äta så mycket. Dessutom var vi med på sångstund under förmiddagen och Majken sjöng högst och mest av barnen så det är även ok att vara lite trött.


Nog känns det eländigt att se sitt lilla barn så tagen av medicinerna. Men idag har vi samtidigt fått mycket glädjande besked så man kan inte annat än känna ett lyckorus och dra en lättnadens suck: i måndags togs ett benmärgsprov (det togs ett prov dag 29 och tas även dag 78 in i behandlingen för att mäta om några leukemi-celler finns kvar i kroppen) och provet visade inget spår av leukemi-celler kvar i kroppen! Härliga nyheter! Som doktorn sade, nu är det inte sjukdomen som ger dåliga värden utan bara medicinerna och det är så det ska vara! Så skönt tycker jag som, som alltid, hade ställt in mig på det värsta. Jag tänkte att det har gått lite för lätt en tid och att det nog måste komma ett bakslag nu. Men inte den här gången! Inte på det här sättet i alla fall, och alla andra sätt går att hantera. Mitt fantastiska barn är ett steg närmare att bli frisk!

Nu inväntar vi syskonen och mormor som ska komma på besök. Det ska nog pigga upp min lilla flicka!

Majken, min Majken, pilutta den här satans sjukdomen, den besegrar du och jag står vid din sida hela vägen. 




Till top