Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Liiite bättre och samtidigt liiite sämre

Underhållsfas 1 ALL, Majken, barncancer, blogg, leukemi, underhållsfas 1 Permalink1
Lilla Majken kämpar på. Idag har det  varit lite bättre med läpparna och smärtan. Hon verkar inte ha lika ont i och utanpå munnen och hon har åtminstone lekt lite idag, inte bara legat på soffan och kvidit, även om stora delar av dagen spenderats så. Däremot har hon börjat må illa och har fortfarande svårt att äta. Får liksom panik ibland för hon mår så illa. Känns som om neutropen feber kryper allt närmare. Varje timme vi slipper akuten är nu en vinst. 

Hon är så olycklig min lilla skrutta. "Jag trodde det skulle bli bättre" sa hon uppgivet idag och mammahjärtat går i tusen och tusen bitar. Tur hon har syskon som kan muntra upp när livet känns svårt. 



Imorgon Majken, min Majken, imorgon är det kanske lite bättre med alltihop. Då kanske du till och med ler igen och då, då ska jag också le igen och vi ska le åt varandra. 


#1 - - Jessica:

Vilken vacker fin tös ni har,man blir så ödmjuk inför hennes pärs..
Fantastisk flicka <3

Till top