Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Länge leve falukorven!

Underhållsfas 1 ALL, Hon äter, Majken, barncancer, blogg, falukorv, korvstroganoff, leukemi Permalink0
Stoppa pressarna, hon äter!
 
Plötsligt händer det, som man brukar säga. Från att inte ha ätit annat än enstaka tuggor en gång om dagen sedan förra fredagen (!), så fullkomligt vräkte Majken i sig den gamla hederliga korvstroganoffen ikväll! Och ja, jag vet att falukorv inte är någon söndagsmat, men plötsligt sade hon att hon ville ha korvstroganoff och då blev det korvstroganoff. Och vi är beredda att äta det hela veckan lång om det är vad som krävs för att hon ska få i sig lite näring. 
 

 
Jag vågade knappt titta medan hon åt. Hon tog mer och mer och mer. Till slut när hon var nästan klar tog jag en bild för att dokumentera händelsen. Så knäpp har jag blivit. 
 
Hon har blivit väldigt smal och tunn, vilket inte är så konstigt när hon i stort sett inte ätit någonting på en och en halv vecka. Vi trugar henne med allt från glass till yoghurt, ris och pommes. Inget har gått ner. Ett smörgåsrån på en hel dag, inget mer. Men nu ikväll - tre portioner! Hurra, länge leve falukorven!
 
 
 
Majken, min Majken, jag hyllar korvstroganoffen ikväll och jag hyllar dig för alltid! Hoppas, hoppas att detta var vändningen och att aptiten nu kommer tillbaka, så du inte försvinner alldeles.
 
Till top