Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Tårar och glass, debatt och skratt

Barncancervård, Underhållsfas 1 ALL, Expressen, HDM, Majken, blogg, debatt, leukemi Permalink2
Dagen har bjudit på så mycket. Många reaktioner på artikeln i Expressen. Många tårar från mig att så många bryr sig, både de jag känner och de jag inte känner, de jag inte träffat på år och dag och de som kämpar på samma sätt som vi. Tack alla fina människor där ute som tänker på oss och som skickar så mycket kärlek och styrka till oss och vår dotter! Om ni visste vad det betyder för oss!

De enda som jag hittills inte fått någon reaktion ifrån är politiker och sjukhusledning. Hoppas på det inom kort, inte kan de väl bara ignorera mig och mitt barn??


För oss här på sjukhuset har dagen förflutit bra ändå. Majken sov visserligen länge mitt på dagen, märkbart trött av cellgifterna hon får, men hon har samtidigt varit sprudlande glad och lekt en hel del. 

Bäst var när storasyster kom vid middagstid för att sova över och umgås med oss. Då blev Majken så nöjd och presenterade stolt sin syster för personalen och höll henne hårt i handen. Fina tjejer!

Det blev glass till efterrätt som vi åt ute. Majken ringde storebror och pratade världsvant med honom i telefon, tre år och supercool som hon är. Där satt vi med droppställning och hela faderullan, men hade det ganska bra ändå och åt glass i solen. Man får göra det bästa av alla situationer och ta vara på de fina stunder som ändå är!


Majken, min Majken, du är min kämpe och du ska veta att jag kämpar vid din sida varje dag genom det här. Jag är din tröst och din röst och jag kommer att krama, klappa, höras och synas och bråka och tråka för att du ska ha det bra. Det är sånt vi mammor gör för våra små. Det är det enda jag kan göra för dig i detta elände.



#1 - - Aja:

Lisa,
Aja här - Monikas vän. Jag följer er och Majkens kamp lite på avstånd, men ni är ofta i mina tankar.

Du är också en kämpe, Lisa! Tack för en omskakande debattartikel och en blogg som gör att hjärtat brister och tårarna rullar. Jag hade förstått att det inte fungerade bra, men inte så här illa... Som om det inte räckte med sjukdomen!

Kämpa vidare och ta en dag i taget! Vad kan ni i och för sig annat göra... Känn och vet att vi finns här - kända som okända människor - och att vi så gott vi kan sänder goda energier och kraft till er!

Stor kram, Aja

#2 - - maria at inredningsvis:

AWW mitt hjärta blöder när jag läser sånt här :( min far tynade bort i prostata cancer så jag vet det helvetet UCH

Önskar er all styrka och lycka möjlig


LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Till top