Majken, min Majken

Hösten 2014 fick Majken diagnosen akut lymfatisk leukemi och livet blir aldrig någonsin detsamma igen...

Långfredag med fördelar...

Underhållsfas 1 ALL, Majken, barncancer, blogg, leukemi, pigg Permalink0
Det har sina fördelar att värdena var för dåliga för inläggning i tisdags - vi får njuta av en pigg och glad tjej, fri från mediciner i några dagar till! 



 
Idag har vi spenderat större delen av långfredagen ute, mysigt för stora som små. 
 
 

Återigen infinner sig känslan av att jag bara vill stanna tiden. Kan vi inte bara ha det så här? Sol och glada miner. Inga fler otäcka behandlingar, inget mer ont och läskigt. Det är svårt att acceptera att det är just mer ont, mer läskigt och fler behandlingar som ger oss sol i sinnet och glada, fria barn i slutändan. Det är så väldigt långt kvar. Den här fasen håller på till jul ungefär. Efter det börjar 1,5 års tablettbehandling och då hoppas jag på en alltmer normal tillvaro. Fram till dess får den här familjen fylla på med glädje när vi kan det och ta dagen som den kommer. 
 
Majken, min Majken, dina bra dagar är mina bra dagar, våra bra dagar, familjens bra dagar. Som vi älskar dessa dagar. De andra dagarna kämpar vi på, tillammans, du och jag, vi, familjen, släkt och vänner. Alla finns här för dig. 
Till top